16 Şubat 2011 Çarşamba

Dermatoloji Nedir ? Cildiye Nedir?

cildiye dermatoloji

Dermatoloji (Deribilim), deri ve vücut giriş kapılarını (ağıziçi gibi) örten mukoza hastalıkları ile uğraşır. Deri ekleri olarak tanımlanan saç ve tırnak hastalıkları da dermatolojinin ilgi alanına girer. Dermatolojinin uğraştığı bir başka konu ise Zührevi yani Cinsel Yolla Bulaşan Hastalıklardır. Bu hastalıklar öncelikle deri ve mukoza bulgusu verdiklerinden Dermatoloji ve Veneroloji (Zührevi Hastalıklar Bilimi) tarih boyunca ile aynı çatı altında yaşamıştır. Sık görülen dermatolojik hastalıklar ise:
- Deri Enfeksiyonları (mantar hastalıkları, siğiller)
- Yağ Bezi Hastalıkları (sivilce, saçlı deride kepeklenme)
- Allerjik Deri Hastalıkları (atopik egzema, kontakt egzema [temas egzeması], kozmetik allerjisi, böcek ısırıkları)
- İlaç Reaksiyonları
- Ürtiker (Kurdeşen)
- Psoriasis (Sedef Hastalığı)
- Vitiligo
- Behçet Hastalığı
- Deri Tümörleri
- Yanıklar
- Saç Hastalıkları
- Tırnak Hastalıkları
- Aşırı Terleme
- Cinsel Yolla Bulaşan Hastalıklar (Frengi).

dermatoloji cildiye

Cildiye Nedir?, Cildiye Neye Bakar?

Cildiye, cilt hastalıklarını inceleyen bilim dalı.
Günümüzde alerjik deri hastalıkları modern yaşam biçimleri, değişen çevresel koşullar nedeniyle gittikçe artmaktadır. Atopik Ekzema, Kontak Ekzema, Ürtiker (Kurdeşen) gibi deri hastalıklarının nedenlerini bulmak; iç kaynaklı veya dış kaynaklı olup olmadığını anlamak ilk basamak tedavinin yanı sıra hastalıkların kronikleşmesini ve tekrarlamasını önlemek açısından çok önemlidir.
Güneş ışınının deride bağışıklık sistemini baskılayıcı etkisine dayanan bu tedavi biçimi özellikle Psöriasis ( Sedef Hastalığı) , Vitiligo (beyaz lekeler), Parapsöriasis, Mikozis fungoides (deri lenfoması) gibi bağışıklık sistemini ilgilendiren hastalıklarda yıllardır uygulanan etkin , ağızdan alınan immunsupresif ilaçlara göre yan etki olasılığı çok düşük olan çoğunlukla tedavide ilk seçilmesi gereken bir yöntemdir.
PUVA, Re PUVA, Ultraviyole A, Ultraviyolet B ve el ayak PUVA tedavisi şeklinde modern tasarlanmış Fototerapi tedavileri uygulanmaktadır.

Dermatoloji (Cildiye) Hangi Hatalığa Bakar, Dermatoloji Bölümü görevleriAkne, Bel soğukluğu, Deri kanseri, Egzama, Mantar, Nasır, Saç dökülmesi, Sedef Hastalığı, Psoriasis, Siğil, Sivilce, Uçuk, Uyuz, Vitiligo, Zona.

Hastane Bölümleri > Dahili Birimler > Dermatoloji - Cildiye

27 yorum:

  1. merhaba teşekkürler çok yararlı bir bilgi olmuş benimde elimde egzema başlangıcı vardı hangi bölüme gideceğimi bilmiyorum vermiş olduğunuz bilgiler doğrultusunda beni aydınlattığını için sizlere ne kadar teşekkür etsem azdır.

    YanıtlaSil
  2. halise isimbay4 06 2012 12:59

    merhaba benim de bir sounum var yüzümde kıcal damarlar var cildiyeni bana faydası olurmu

    YanıtlaSil
  3. Merhaba halise iyi bir cildiye ye gitmeni tavsiye ederiz, bitkisel çözüm olarakda Suna Dumankaya imzalı At Kestanesi kürü tarifini Google arama ile araıştırıp mğrenebilirsin.

    YanıtlaSil
  4. merhaba , ben aşırı kıllanma ile ilgili bilgi almak istiyorum :( mümkünse

    YanıtlaSil
  5. Cildimdeki sivilceleri nasıl geçirebilirim? Bide yüzüme defne yapragından yapılmış sabunla masaj yaptım yanagımda yanma oldu ciltim soyuldu buna bi çözüm bulabilir misiniz?

    YanıtlaSil
  6. kasık bölgesinde mantar var ise cildiye gitmek mi gerekir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet kasık bölgesinde yaralar içinde cildiye gitmeniz gerekir oradaki doktor çekinme aç bakayım der inceledikten sonra kararı verir.

      Sil
  7. Cildinizdeki sivilciler ile yanlış uygulamalar yapmayın, bir cildiyeye gözükün, mantarlar için sizde cildiyeye gözükün.

    YanıtlaSil
  8. saçlarım sürekli kaşınıyor ve saçımda sarı şeylervar bunlar nedir bir şeyler önerebılırmısınız

    YanıtlaSil
  9. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bacaklarımda bazen kırmızı lekeler oluşuyor bazen bacaklarımın üst kısımlarına kadar çıkıyor kendiliğinden de geçiyor korkuyorum ağlıyorum hangi bölüme gitmem gerekiyor

      Sil
  10. Sedat bey cildiyeye gidiniz görmeden karar vermek tehlikeli olur. birden çok sebebi olabilir.

    YanıtlaSil
  11. Cildim cok kuru ve saclarım dokuldu. Sanırım boyadan olacak. Kullanmadıgım yag bakım urunu kalmadı. Sacımın cıkmasını sıklasmasını ıstıyorum. Hangı bolumlere gıtmem gerekır. Ilgınız ıcın tesekkurler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın sena, doğru bölümdesiniz, dermatoloji ilgileniyor yani cildiye bölümüne gitmelisiniz. Saç dökülmesi bende yaşadım yaşıyorum, tek bir sebebi yok çokkk sebepleri var ben kendi sağlığımı bildiğim için cildiye doktoruna kan değerlerime bakmasını istedim demir ve çinko mineralleri çok eksilmiş ilk tedaviye onlardan başladım, yüzeysel rahatsızlıklar çok fazla dökmüyor fakat hastalık içeriden geliyorsan önemli bir tehdit var demektir.

      Sil
  12. sami-ben de saçlarımın arasında ve köklerinde oluşan irinli sivilcelerden aynı şkilde yüzümde çıkan sivilcelerden rahatsızım.. zaman zaman çoğalıp olgunlaştığında patlayan sivilceler antibiyotik kullanınca geçiyorlar.. dermatoloji bölümünde bu nunla ilgili araştırma veya ilgili bölümvarsa yardımcı olursanız sevinirim...rahatsız edici bir durum.bu.. bilhassa kulak arkalarında çoğunlukla kaşıntıı yapar ve irinli ..

    YanıtlaSil
  13. merhaba ayaklarımda bazen kırmızı küçük küçük lekeler oluşuyor sonra da kendiliğinden geçiyor bazen bacaklarımın üstlerine kadar çıkıyor ve korkuyorum hangi bölüme gitmem gerekiyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cilt ile ilgili tüm hastalıklara cildiye bölümü bakar. Bu hastalık cinsel organda dahi olsa bile Cildiye doktoruna gözükmek lazım. Geçmiş olsun.

      Sil
  14. meraba cıldıye bolumu yuzdekı cıllere lazer veya baska bı tedavı uygular mı cvp lutfen bde onere bıleceqınız bı krem var mı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Yüzünüzdeki lekeleri öncelikle cildiye doktoruna kontrol ettirin, lekelerin çil olup olmadığına baksın kanserojen özelliği ni test etsin, sonra lazer tedavisi edilip edilmeyeceği hakkında bilgi verecektir, lazer ile çiller yok edilebiliyor.
      Biz krem önermiyoruz, onu zaten muayeneye gittiğiniz doktor söyler. Geçmiş olsun.

      Sil
  15. Merhaba benim göz altımda koyu mor halkalari war dermatolojiye gitsem faydasi olur mu..?

    YanıtlaSil
  16. arkadaşlar benim saçımda dökülme sorunu var acaba bir çare bulabilir miyim dermotoloji bölümünde?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçmiş olsun, illaki bir sebebi vardır iyi bir cildiye doktoruna gözükün. Kan değerlerini hatırlatın, demir çinko eksikliği ilk bilinen nedenler. Çok sık şampuan değiştirmeyin, özellikle kendi başınıza piyasadaki o saç dökülmesini önleyen şampuanlara hiç aldırmayın. Unutmayın sağlam ağacı ne lodos ne fırtına deviremez, vücud sağlığımızı tam anlamıyla koruyabilsek saçlarımıza da birşey olmayacak.

      Sil
  17. slm benim yüzümde sakal çıkmasını istiyorum nereye basvuracagim bir bilgi verirseniz sevinirim hangi bölüm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşınız kaç, sakalınız çıkmıyor mu? traş olduğunuz halde mi çıkmıyor. Cildiye bölümüne gidiniz.

      Sil
  18. Gozaltindaki morluklar neden olur.sebebi nedir.hangi bolum ilgilenir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Murat bey öncelikle cildiye bölümüne gözükün, bir çok sebebi olabilir, uykusuzluk, güneşte kalmak vs.

      Sil
  19. yüzümde doğuştan çiller var ve artık onlardan kurtulmak istiyorum ne yapmalıyım? hangi bölüme gitmem lazım bunun için? lazer tedavisini önerir misiniz?

    YanıtlaSil

Üyeliksiz yorum yapmak serbest yapmanız gereken formu doldurup yorumlama biçimi kısmından Adı/Url kısmını seçin sadece isminizi yazın yeterlidir.